Monday, June 21, 2010

Gua pun tak tau apa yang gua tau.

Enjin kereta gua hidupkan. Sambil-sambil gua cari siaran radio pagi-pagi ni, ada faedahnya jugak kalau gua lakukan senaman setempat antara pintu kereta dengan kerusi tempat duduk tu.

Cukup 3 kali gua tarik nafas, gua sambung cari siaran radio tu balik. Gua rasa peluh ada jugak keluar dua tiga titis. Ok laa dari tak buat apa kan?

Gua pelik betul bila pagi-pagi dejay radio cukup suka bersembang huha-huha. Nonstop. Gua kalau pagi-pagi selalu berat mulut je nak bercakap. Apatah lagi nak menyanyi lagu Shahir af8 tu.. abis kuat pun gua humming-humming dalam hati jee. Bukan orang tau pun..

kalau pun gua nak mencarut agak-agak lepas makan tengahari je. tapi tengok mood jugak. kadang-kadang dalam kereta ke tempat kerja pepagi masa tengah cucuh rokok ada mamat potong kereta gua tak kasi signal,memang gua mencarut bahasa inggeris la jawabnya.

Itu kira tahap Ghotik Malam Edan la tu gua mencarut. Kadang-kadang gua baling je kotak rokok gua kat mamat tu. Tapi selalunya gua keluar kereta ambik balik rokok gua tadi. rokok mahal bai! Kerajaan suruh gua berjimat.Tu pasal gua kutip balik. Kan dah dapat pahala sebab gua dengar cakap kerajaan.

"fakk yu maderfakker la wei!".. jerit gua.

Gua perasan mamat tu jeling-jeling side mirror motor dia yang sama model macam Adnan Sempit pakai dalam filem. Gua syak dia beli motor tu lepas tengok filem sempit. Mungkin dia bajet dia boleh tackle bos dia menggunakan kaedah filem tersebut.

So, sape kata filem tak boleh mempengaruhi manusia? Gua cakap dalam hati gua sendiri sambil sambung balik korus lagu Shahir af8 yang gua tertinggal masa mamat tu potong kereta gua tadi.

Sambung pasal dejay radio ni tadi. Selalunya,kalau slot pepagi mesti dejay dia lebih dari sorang. kadang-kadang sampai bertiga pun ada jugak.

Kadang-kadang bila gua buka radio gua dengar suara dejay lebih dari lagu. Tahap diorang merepek dalam radio tak payah cerita la. Amy Search feewitt pun tau. Yang dia ni bukak topik, dia tu plak nak selit-selit madah, sorang lagi dah tak tau nak buat apa..memang semak sial gua rasa.

Gua rasa fungsi radio untuk dengar lagu je.


Ke,.. gua yang silap?

No comments:

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.