Saturday, August 1, 2009

Jamming bersama Dragon Force!!












Semalam...lepas balik keje,aku ngan wife gi shopping barang-barang keperluan rumah..

takde beli ape sangat pun..just stok brg mkn + brg kesihatan utk ibu mengandung..lepas
pusing-pusing lebih kurang,kami pun gerak balik..

on the way balik,teringat nak melawat abang ipar aku and famili dia jap..so,kami terus je bergegas ke rumah dia..jam masa tu menunjukkan pukul 8.30 malam..aku dah set ngan bini aku..

"kita singgah kejap pastu dalam jam 10.30 mlm lebih kurang kita balik la yee?" kata aku..

bini aku cakap.."ok jee.."

aku pun malas nak pi umah orang lama-lama sangat sebab esoknya aku keje pagi..soo,kalau bole nak tido awal sebab aku ni susah bangun pagi kalau tak cukup tido..sambil-sambil tu nak gi tanya pasal tiket konsert Search di awan biru tu sekali..bukan apa,kakak ipar aku adik kepada drummer Search,..ala,brader Yazid tuu..jadi selalunya kalau ada konsert Search..brader Yazid selalu passing tiket free kat dia..tu yang teringin nak mintak 2 keping tiket kalau ada..

yelaa,..konsert tu bukan selalu dapat tengok..lagipun dengar-dengar ini mungkin konsert terakhir Search..jadi aku teringin nak bersama-sama melakar sejarah berada buat kali terakhir bersama Search, salah satu living legend yang byk mempengaruhi band-band selepas mereka..
member-member indonesia pun tabik kat diorang ni dulu..

ok,..bila sampai ke rumah abg ipar aku tu,..tengah borak-borak ngan kakak ipar aku lebih kurang (sebab baru je sampai..),
tetiba abg ipar aku keluar sambil membawa sesuatu di tangan beliau..aku tergamam kejap sebab macam kenal ngan benda tuu..bila tengok dekat-dekat..tu dia!!..dia bawak set Ps 2 beserta 2 bijik gitar utk main game guitar hero..

kalau korang nak tau..aku ni bukan kaki game.. tak minat sangat ngan video game apa-apa pun..
waima game dalam henpon sekalipun..betul!!..aku rasa cam cepat bosan ngan benda ni..

jadi bila abg ipar aku bawak guitar hero utk ajak aku berentap..aku cam nak taknak je memula..
tapi lepas diasak berulang-ulang,..aku terima cabaran dia..

pertama kali aku main guitar hero ni dalam hidup aku..sebelum ni main gitar kapok biasa je..
bila pegang gitar Ps ni rasa cam lain..

dalam hati aku cakap,best sangat ke main gitar plastik ni..sebab aku rasa baik aku main gitar betul yg bertali tu..lagi feel!!..

tapi ternyata telahan aku silap..bila aku dah mula tahu main sikit-sikit,..rasa best dh mula timbul..aku continue je bila abis satu-satu lagu..lagu dalam game tu pulak kene ngan jiwa aku..
semua lagu heavy yang sedap-sedap belaka..part solo-solo yang sebelum ni tak pernah aku berjaya main menggunakan gitar sebenar,..telah berjaya aku sempurnakan dalam guitar hero ni..haha!

akhirnya aku mula main lagu Dragon Force,tajuk lagu dia 'through the fire and flame'..gila solo power metal tarak ingat punya..aku repeat lagu ni dekat 5-6 kali jugak laa..dah sehabis kangkang aku menyental button gitar tuu..trimolo dah terkehel-kehel aku sental..abang ipar aku satu famili gelak besar bila tengok aku perform..

aku time tu dah rasa cam aku pulak gitarist asal band tuu..hahaha!!..serius aku dah jatuh cinta ngan game ni..mungkin sebab dia guna gitar kot..salah satu instrument yang aku mmg minat dari dulu..tapi dengan game ni,...bini aku yang tak reti main gitar pun bole bersandar bahu sambil menyolo bersama aku..haha!!..

game ni mmg terbaik!!..aku dah berkira-kira nak sambar Ps 2 bila dah cukup duit..tunggu aku settle road tax kereta aku dulu laa,..baru bole sambar natang ni..haha!!..

malam tu aku pulang ke rumah berbekalkan impian utk memiliki Ps 2 nnt..jam 3.00 pagi aku ngan wife sampai rumah..pastu kena perli ngan bini aku..'kata nak balik awal tadi.."aku balas ngan senyuman malu-malu ayam kat dia..bila dah terbaring sambil nak lelapkan mata je,..
baru aku teringat yang aku lupa nak tanya pasal tiket Search kat abg ipar aku tadi..

Aduyaii!!..

*********
konsert Search malam ni la weii!!..berbaloi-baloi bak kata Amy..

No comments:

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.