Tuesday, November 24, 2009

Angkara - "Serangan Suara" live demo 2009




akhirnya cd yang tgh panas ni berada di dalam tangan aku..satu lagi band aliran hc/punk yang wujud di sekitar Kulim,Kedah..band yang masih baru,tapi ditunjangi oleh bekas pemain gitar 'Chenta Tiada Restu' yang pernah muncul sekitar tahun 2000. angkara muncul pada awal tahun 2009 (masih baru)dan 'serangan suara' adalah live demo pertama dari mereka..

line-up angkara adalah seperti berikut :

Rizal - 1st gitar/vocal
Razi - drum
Firdaus - bass
Mohiezan - 2nd gitar

demo ni datang dalam pakej cd-r yang simple + d.i.y layout hitam putih yang memang crusty dan smart!. cover sleeve dgn gambar tengkorak berpangkat koperal (seperti di atas) yang cantik..di hasilkan oleh Paku karat record.mengandungi 5 traxx yang sangat kejam dan keji..(haha,saja kasi saspen!)lagu yang terkandung adalah :

Aimless.
-dimulakan dengan attack drum beserta gitar yang agak sedikit tajam..intro yang memang ala-ala street punk dan kemudian terus menyerang tanpa belas melalui irama D-beat yang keras..vocal memang kena dengan style lagu yang dimainkan..penuh dengan perasaan marah yang membuak-buak..sound keseluruhan terang dan jelas..


Destroy Capitalist Bastard

-dimulakan dengan ketukan drum beserta sing a long tajuk lagu secara bersungguh-sungguh kemudian di iringi petikan gitar yang begitu dekat perasa metal,kemudian terus menyerang dengan bunyian crust punk yang begitu asyik..lagu ni memang boleh menaikkan semangat kepada sesiapa yang berjiwa rebel..yang berjiwa lembut,jangan menyibuk!!

Angkara = Malapetaka
-lagu ni memang pekat perasa hc/punk..cukup untuk membuatkan sesiapa yang mendengar mempointing kan jari ke langit sambil menjerit bersama teman-teman..lagu dinyanyikan dalam bahasa melayu.

Jeritan Derita Homeless
-Pergh!..ni antara lagu yang aku bebetul suka..dimulakan dengan intro gitar yang agak iron maiden kemudian terus diattack oleh drummer tanpa ragu-ragu..ada sikit-sikit pengaruh black metal dalam lagu ni,terutama dibahagian vocal yang memang black habiss!..lagu yang ringkas tapi berkesan untuk aku..serius best layan lagu ni.juga dinyanyikan dalam bahasa melayu.

Serangan Suara
-lagu dalam bahasa melayu juga sebagai penutup yang agak fast tetapi sangat bersemangat untuk dilayan..lirik yang memang straight to the point habis!..aku suka frasa ayat "irama yang bingit adalah suara-suara keamanan" dalam trak ni..simple tapi makan dalam..haha!



*******

apa yang boleh di katakan untuk rilisan pertama dari Angkara ni? salah satu rilisan yang patut di miliki bagi penggemar setia muzik bergenre hc/punk..kualiti sound yang baik dan kena dengan style yang di bawakan oleh mereka..lirik lagu ada disertakan sekali..memang boleh untuk dinyanyikan bersama..lagipun demo ni terhad untuk 100 keping sahaja..jadi sebelum terlambat,baik korang cari cd ni dengan menghubungi Angkara di myspace diorang ni..


kata support local act,tapi xnak beli..apa jadah!!

No comments:

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.