Monday, November 1, 2010

Innerview zine #4. Sedap jugak ni!






First, gua nak ucapkan tahniah untuk team produksi innerview kerana menghasilkan salah satu zine yang bagi gua, sangat best! Gua bukan main-main. Ini serius! dari set soalan temuramah, artikel, puisi dan jugak artwork, semua gua kasi calit! memang seronok gua baca zine ni.


Baca zine ni senang. Tak payah kerut-kerut dahi pun. Sebab isu kali ni lebih membincangkan tentang budaya aktivit gig yang sekarang ni makin menjadi-jadi happeningnya. Dari segi kualiti show, kepuasan yang dimahukan oleh crowd, serta perkara-perkara sampingan tentang apa yang perlu ada dan tidak dalam sesebuah gig.


Semua tu ada dalam isu kali ni.


Gua paling suka dengan set temuramah panjang lebar bersama band Always Last. Cara diorang jawab soalan memang sangat bijak, berinfo dan kental! Band yang bukan huha-huha kosong atas pentas, tapi bila lu baca jawapan yang diorang bagi dalam zine ni, Lu akan respek band macam ni. Gua pun dah mula minat dengan band ni lepas baca interview diorang dalam ni.


Satu lagi, dalam zine ni jugak ada set temuramah bersama saudara pipiyapong kaki kretek tuan blog kepada hilang punca tu. Kalau nak tau macamana dia boleh jebak dengan benda-benda blog ni, Lu kena la baca sendiri.


Ruangan puisi pun ada. Puisi pasal Jessica Alba pun ada selit. hahaha! Ada satu artikel pasal persediaan yang perlu dilakukan oleh band apabila sesuatu gig atau persembahan yang memang gua suka. Buat band bukan setakat main musik je, tapi komitmen serta disiplin pun mesti mau kira.


Kualiti zine ni memang kemas. Walaupun tak berapa tebal, tapi banyak info yang menarik dalam zine ni dari lu baca majalah MANGGA tu. Kualiti fotostet yang buat gua kasi calit lagi sekali! Terang dan kemas.


Harga zine ni gua beli RM5. Kalau nak tau lebih lanjut pasal zine atau editor diorang, lu boleh cekidot blog diorang dekat innerviewzine.blogspot.com

2 comments:

emak. bukan penari tiang said...

jessica alba?

minah kuruih tu?

puisi puji kah kutuk?

kalau kutuk aku maw beli

kalau puji aku ban!

Encik Jep said...

ntah. mcm sindir kot~ keh keh.

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.