Tuesday, July 28, 2009

Kill My Bride -1st ep 2009..


ok..kali ni aku nak review pasal ep terbaru band kelahiran
Batu Gajah, Perak..band ni nama dia kill my bride..
nak tau apsal nama dia camtu..kena tanya diorang
sendiri..ok..ep ni mengandungi 4 buah lagu yang berkonsepkan
metalcore/nu-metal..
line up bagi band ni adalah:






are-are (vox)
faka (bass)
boy (2nd vox)
muney (drum)
bobo (lead gitar)

soo..cd ep ni edaran Glendora rec.first sekali aku nk komen ttg sleeve cover cd yg bagi aku simple
tapi menarik (nama band kaler hitam,layout putih)..soo simple.
tapi pro printed ok?..satu kelebihan utk band ni..
lagu-lagu yg terdapat dalam cd ni spt berikut:

* AK-7
Intro lagu ada bunyi bayi menangis pastu terus masuk lagu..muzik mmg metalcore abis..sound gitar cun!..berat mencengkam kalbu..haha!..part chorus tetiba ada bunyi senapang machine gun..
haha!..cool!..sebuah permulaan yg bagus..

* JERK
intro lagu ni ada semacam soulfly nyer lagu..tapi x ketara sangat..muzik yg sgt simple
tapi sedap..part rapping chorus pun best..drum ada sikit out tempo masa tengah-tengah lagu..but instrument sound semua baik..nu-metal yang ada rasaa...

* VICTIM OF DECEIT
ok..lagu ni pun sedap..dan mmg boleh buat aku terhenjut-henjut..riffing gitar yg kemas..
ada part chuga-chuga jugak..2nd vox menyerlah dalam lagu nii..

* KILL MY BRIDE
lagu faveret aku dalam cd ni..memang mantap dan best!..aku suka part gitar masa vox dia sebut 'should i..kill my bride!!'..mmg ala-ala as i lay..best!

kesimpulannya ini adalah band yang perlu diberi perhatian..diorang ni still muda-muda lagi tapi
bijak mengadun lagu dengan baik dan lirik-lirik lagu jugak bagus..
sesiapa yg berminat nak tahu lebih lanjut ttg diorang ni,
korang boleh cari di

www.myspace.com/killmybride


Sunday, July 26, 2009

KILLSWITCH ENGAGE- self title album 2009..


Orait!!!..kali ni aku nak review
tentang album terbaru dari band
metalcore dari Westfield,Messachussetts.

band apa?..Killswitch Engage la ngokk!!..
ok..band ni tertubuh pada tahun 1999 kalau tak silap aku..
line up band ni adalah dari serpihan band Aftershock,Overcast
dan Nothing stays gold..line up masa tu terdiri dari :

frontman - Jesse Leach,
1st gitaris - Adam Dutkiewicz,(mamat ni kekadang main drum untuk band ni jugak)
2nd gitaris - Joel Stroetzel,
Bassist - Mike D'antonio
Drummer - Tom Gomes

nama killswitch tu plak bassist dia yang kasi lepas tengok citer X-files..haha!..
Dipendekkan cerita..lepas berlaku sedikit salah paham,vocalist asal band ni cabut
masa album 'Alive or just breathing (2000-2002) dan digantikan oleh Howard Jones
dari Blood has been shed (BHBS)..pastu tahun 2003 plak,drummer dia si Gomes tu
plak keluar dan di gantikan oleh Justin Foley dari BHBS /Red tide..
and the rest is a history...haha!

ok,berbalik pada album terbaru mereka..ada mengandungi
11 buah lagu dan 4 bonus track..track tersebut adalah:

1. Never again
2. Starting over
3. The forgotten
4. Reckoning
5. The return
6. Alight in a darkened world
7. Take me away
8. I would do anything
9. Save me
10.Lost
12.This is goodbye

bonus track:

1. In a dead world
2. Rose of sharyn (live)
3. My curse (live)
4. Holy diver (live)

keseluruhannya....
takde ape yang menarik sangat bagi aku..
diorang hanya mengulang formula dari album-album sebelumnya..
dari segi susunan lagu..takde beza sangat dari album sebelum ni..
cuma kalau korang sebagai peminat tulen..
wajib la buat koleksi..bukan tak bagus..
diorang still bagus lagi..masih ada lagu yang boleh aku layan
dalam album ni..cuma kureenng skit aku rasa..
taste aku masih lagi pada album the end of heartache(2004)
sebab sebelum aku dengar album baru diorang,aku ada dengar
rumours yang album kali ni berat..
tapi bila dengar..ceehh!..sama je cam yang sebelum ni..
tapi apa-apa pun,still masih boleh 2-3 step lagi..haha!!

HATEBREED-'for the lions' album 2009..



Dah lama rasanya aku tak update tentang apa pun kat sini..

ok,tak mau cakap banyak..
kita mulakan sesuatu kat sini..

hari ni aku cuba nak review tentang album terbaru Hatebreed.
rasanya semua orang kenal kot diorang ni..
band yang berasal dari US..
menggunakan genre hardcore punk+metal riff..yang boleh dikatakan
menjadi.
kebanyakan band-band dari malaysia pun
banyak yang terpengaruh dengan mereka ni..kan?

ok..album terbaru diorang ni bertajuk 'for the lions'...
tapi sebenarnya lagu yang terkandung dalam album ni bukan laa baru sangat pun..
semua nya lagu cover dari band-band otai seperti metallica,slayer,sepultura,obituary..etc..
band-band yang mempengaruhi diorang dari mula dulu sampai sekarang..

list lagu yang terkandung dalam album ni;


1. Ghost of war (Slayer)
2. Suicidal Maniac (Suicidal Tendencies)
3. Escape (Metallica)
4. Hatebreeders (Misfit)
5. Set it off (Madball)
6. Thirsty and misearable (Black Flag)
7. All i have i gave (Crowbar)
8.Your Mistake (Agnostic front)
9. Im in pain (Obituary)
10. It's the limit (Cro-mag)
11. Refuse/resist (Sepultura)
12. Supertouch/shitfit (Bad brain)
13. Evil minds (D.R.I)
14. Sick of talk (Negative approach)
15. Shut me out (Sick of it all)
16. Life is pain (Merauder)
17. Hear me (Judge)
18. Boxed in (Sub zero)


bagi pendapat aku sendiri,..
sound gitar masih lagi hatebreed yang asal,
dan jika korang masih anggap yang
band-band hardcore macam hatebreed ni
hanya mampu memainkan riffing berat tanpa elemen solo waima goreng kaw-kaw..
mereka telah membuktikannya dalam album ni..nak dengar gitaris hatebreed ni menyolo..
boleh cari album nii..jamie jasta punya vocal plak..macam biasa..energetic and growl..aku pernah jugak cuba jerit cam dia,tapi x pernah jadi..haha..cuma dalam satu dua lagu memang tak kena skit suara dia ngan lagu..tapi still hardcore lagi..drum dan bass masih lagi terbaik..
pendapat aku sendiri..diorang ni agak kurang sesuai main cover..
rasanya aku masih mahukan satu album yang ada original song dari mereka..
apa-apa pun,kalau korang nak dengar cam mana diorang 'menghardcorekan' lagu
lagu saduran metal nii..kena dengar dan nilaikan sendiri k?

chhooww!~!!

Thursday, April 16, 2009

Perit!!


Nun di hujung sana..
Darah pekat mengalir dari jasad dunia..
Tusukan menerjah dari seluruh ruang yang lebar..
Kau aku terpaku..
Apa yang mampu?
Mereka terseksa,terpaksa,putus segala asa..
Dari rakus kuasa,tanpa ada sekelumit ehsan..
Oh!..yang menjadikan kuasa..
Tak pernah ada apa-apa batas..
Mampu kita terus melihat,atau hidup bagai tiada apa..
Yang mana itu kita?
Akal,..walau wujud tiada mampu menentang kuasa..
Kuasa bagai satu misi yang muncul dari kehendak dan keperluan sendiri..
Mungkin lahir dari dendam,mungkin juga kerana akal mentafsir
segalanya bagai satu hikmat..
Satu saja…semua gila!!
Apa perlunya nyawa sebagai balasan?
Dia juga alam,seperti mu..
Tiada simpati bagi mu..
Si perakus kuasa!!
Hingga detik nyawa mu kembali..
Ludahan dari alam untuk bekalan mu disana..
Tapi kita,hingga bila mahu terus-menerus disitu?
Kaku,terpaku,keras di situ..
Lawan terus segenap ruang..
Ceroboh bagai esok tiada pasti..
Yang penting lawan! Terus lawan!
Di sana juga di sini..
Selagi ada wujudnya kuasa..
Mereka juga tetap sama,
dan terus-menerus sama..
dan kita juga tetap terus sama..lawan!!
tunjuk pada si rakus buas..
bunga lebih mulia dari logam pembunuh..
kita lawan sejarah hitam itu!!


*****

Luahan rasa selepas mengenang serangan israel terhadap bumi palestin..

Runtun!

Sakit,sedih,jerih,merintih..

Setapak-tapak,menapak tercampak..

Malam,pagi,siang perginya petang..

kejam cucunya adam,mulia hatinya syaitan..

Aku curang?dia mungkin...

peduli??Peduli apa!!

Satu naluri..mana datangnya?

Hitam mencelah dari celah-celah Kasih dan sayang..

Aku mahu,..siapa pun mahu..

Gila apa dunia ini?...

****

Ada komen? komen la kalau berani...

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.