Tuesday, July 28, 2009

Kill My Bride -1st ep 2009..


ok..kali ni aku nak review pasal ep terbaru band kelahiran
Batu Gajah, Perak..band ni nama dia kill my bride..
nak tau apsal nama dia camtu..kena tanya diorang
sendiri..ok..ep ni mengandungi 4 buah lagu yang berkonsepkan
metalcore/nu-metal..
line up bagi band ni adalah:






are-are (vox)
faka (bass)
boy (2nd vox)
muney (drum)
bobo (lead gitar)

soo..cd ep ni edaran Glendora rec.first sekali aku nk komen ttg sleeve cover cd yg bagi aku simple
tapi menarik (nama band kaler hitam,layout putih)..soo simple.
tapi pro printed ok?..satu kelebihan utk band ni..
lagu-lagu yg terdapat dalam cd ni spt berikut:

* AK-7
Intro lagu ada bunyi bayi menangis pastu terus masuk lagu..muzik mmg metalcore abis..sound gitar cun!..berat mencengkam kalbu..haha!..part chorus tetiba ada bunyi senapang machine gun..
haha!..cool!..sebuah permulaan yg bagus..

* JERK
intro lagu ni ada semacam soulfly nyer lagu..tapi x ketara sangat..muzik yg sgt simple
tapi sedap..part rapping chorus pun best..drum ada sikit out tempo masa tengah-tengah lagu..but instrument sound semua baik..nu-metal yang ada rasaa...

* VICTIM OF DECEIT
ok..lagu ni pun sedap..dan mmg boleh buat aku terhenjut-henjut..riffing gitar yg kemas..
ada part chuga-chuga jugak..2nd vox menyerlah dalam lagu nii..

* KILL MY BRIDE
lagu faveret aku dalam cd ni..memang mantap dan best!..aku suka part gitar masa vox dia sebut 'should i..kill my bride!!'..mmg ala-ala as i lay..best!

kesimpulannya ini adalah band yang perlu diberi perhatian..diorang ni still muda-muda lagi tapi
bijak mengadun lagu dengan baik dan lirik-lirik lagu jugak bagus..
sesiapa yg berminat nak tahu lebih lanjut ttg diorang ni,
korang boleh cari di

www.myspace.com/killmybride


No comments:

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.