Sunday, July 26, 2009

KILLSWITCH ENGAGE- self title album 2009..


Orait!!!..kali ni aku nak review
tentang album terbaru dari band
metalcore dari Westfield,Messachussetts.

band apa?..Killswitch Engage la ngokk!!..
ok..band ni tertubuh pada tahun 1999 kalau tak silap aku..
line up band ni adalah dari serpihan band Aftershock,Overcast
dan Nothing stays gold..line up masa tu terdiri dari :

frontman - Jesse Leach,
1st gitaris - Adam Dutkiewicz,(mamat ni kekadang main drum untuk band ni jugak)
2nd gitaris - Joel Stroetzel,
Bassist - Mike D'antonio
Drummer - Tom Gomes

nama killswitch tu plak bassist dia yang kasi lepas tengok citer X-files..haha!..
Dipendekkan cerita..lepas berlaku sedikit salah paham,vocalist asal band ni cabut
masa album 'Alive or just breathing (2000-2002) dan digantikan oleh Howard Jones
dari Blood has been shed (BHBS)..pastu tahun 2003 plak,drummer dia si Gomes tu
plak keluar dan di gantikan oleh Justin Foley dari BHBS /Red tide..
and the rest is a history...haha!

ok,berbalik pada album terbaru mereka..ada mengandungi
11 buah lagu dan 4 bonus track..track tersebut adalah:

1. Never again
2. Starting over
3. The forgotten
4. Reckoning
5. The return
6. Alight in a darkened world
7. Take me away
8. I would do anything
9. Save me
10.Lost
12.This is goodbye

bonus track:

1. In a dead world
2. Rose of sharyn (live)
3. My curse (live)
4. Holy diver (live)

keseluruhannya....
takde ape yang menarik sangat bagi aku..
diorang hanya mengulang formula dari album-album sebelumnya..
dari segi susunan lagu..takde beza sangat dari album sebelum ni..
cuma kalau korang sebagai peminat tulen..
wajib la buat koleksi..bukan tak bagus..
diorang still bagus lagi..masih ada lagu yang boleh aku layan
dalam album ni..cuma kureenng skit aku rasa..
taste aku masih lagi pada album the end of heartache(2004)
sebab sebelum aku dengar album baru diorang,aku ada dengar
rumours yang album kali ni berat..
tapi bila dengar..ceehh!..sama je cam yang sebelum ni..
tapi apa-apa pun,still masih boleh 2-3 step lagi..haha!!

No comments:

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.