Thursday, September 17, 2009

1 Malaysia..

tadi petang aku pegi menyinggah ke tesco kajang..kononnya nak pegi mencari stok-stok kuih raya buat persiapan hari raya yang tak sampai dua hari ni..tapi bila memandangkan harga kuih yang konon dikatakan murah masa hujung-hujung posa ni..gua tak jadi bheli satu apa pun lagi..mahal!!..sapa kata murah?3 jenis kuih rm70..apa benda tu!.tak beraya pun tak pe kalau dh harga kuih boleh buat gua beli beras stok 2 bulan punya harga..ekonomi gua pun bukan stabil mana..tapi raya punya pasal kena berkorban macam-macam..susah betul kalau raya ni jadi tradisi pesta..sumer harga konon murah..tapi jadahnya sumer orang tau..last-last gua ngan bini terus beli barang dapur utk tahan sampai ujung bulan ni..tapi tadi masa gua jalan-jalan kat tesco tu..gua perasan orang ramai yang datang shoping ni,semuanya memilih troli..haha!..sampai bersepah troli-troli tu..yang gua mushykil untuk apa diorang memilih sangat troli tu?ada cabutan bertuah ke? nampak semua troli sama je..kesian dekat brader yang keje jaga troli tu..terhegeh-hegeh dia susun semua troli tu kat tempat simpanan troli..yang aku menyampah bila makcik-makcik yang datang bershoping tu buat-buat bodo je pilih..kenape?ada troli cantik ke?yang aku nampak semua sama je..bukan bole bawak balik pun..dari situ aku nampak yang makcik-makcik ni kuat memilih..bagi aku ni semua bodoh..bukan kena bayar pun..ambik jela mana yang dekat..semua troli sama la makcik woi!.tak kira melayu,cina,india..semua sama je..jenis suka berebut tak tentu pasal..sampai troli yang tak bersalah tu pun jadi mangsa..kah kah kah ..pulang dari tesco,aku ngan bini mengekek bila pikirkan hal troli tu..hahahaha!..

No comments:

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.