Saturday, May 22, 2010

Gemuruh- Search & Wings

Ok. sape yang agak-agak tak kenal atau tak biasa dengar lagu ni? mesti semua pernah dengar kan?..kali ni aku nak share pasal lirik lagu ni.. tak silap aku allahyarham loloq yang cipta lirik lagu ni. ok, sebelum tu jom kita layan dulu lagu gemuruh ni kalau-kalau ada yang belum dengar lagi k?







Sebenarnya aku nak share tentang maksud lirik lagu ni..bukan apa,lirik dia ni lain macam sikit..haha.. so kat bawah ni aku kasi terjemahan lagu ni..tapi ntah betul atau tak (ni pun aku jumpa,kat mana aku dah lupa..) sama-sama kita fikir ye?



Didalam gerimis penuh rahmat (Sedang bernafsu berahi...sejuk sangat kot)
Dia tersentuh cendawan akrab (Sepasang Payudara)
Sesegar pagi yang permai damaikan (Anak dara lagi Ooi)
Tunggul dipinggir rimba ( Batang zakar dan bulu ari-arinya)
Lantas mendambakan cinta sempurna (Mahu Bersenggama)
Dari jiwa bakal surinya (Vagina tunang dia)

Didalam kelambu (Dekat rumah bujang kot...kelambu tak basuh nie)
Mendung ungu dia kesali (haha!.. baru dia tahu)
Hilang kayangan...(dah kena tebuk dah!)
Pedoman ikhtiar dan arah (Syok sangat lah nie)
Persis si putar mengangankan hidup sederhana
menjamahi hari hari mimpi mimpinya
(Apa pula nak jadi selepas nie...belum kahwin lagi plak tu)

Sendiri meratapi sekalungan sengsara (Sudah syok main selepas itu baru rasa menyesal)
Dan menelan sisa pahit maung madah pujangga (Akibat cair kena ayat lah nie)

Terbukti kasihnya hanya serampang berbisa (Tunangnya hanya nak jolok dia jer)
Menguntum gerigis besi kaca dan pawaka (Cari bala lah nie)

Tak tersedar menyerasapi (Tahu-tahu tidak datang bulan)
Ke pusar keinsanan ( Maka sudah timbul janin)
Membibitkan titis titis
Sepekat warna darah dan dosa (Gumpalan daging persenyawaan)


Haa..amacam? agak-agak betul ke tak persamaan antara lirik yang dibuat dengan maksud tu? cuba bayang kan betapa cantik metafora yang dibikin.. ayat lirik yang sangat lembut,tapi maksud dia agak berat kan? tapi macam aku kata tadi laa,tu bukan maksud sebenar lagu gemuruh..cuma saje aku taruh kat sini sebab nampak macam sempoi je kan? haha..apa apa pun..lagu ni memang layan..

6 comments:

Frozen Angel said...

btol bro...itu mmg btol....

horn up

\m/

Aku Tom.Bukan Jerry. said...

pinjam link ye, nk link kan from my blog. Thanx! :D

JePh said...

ambik saja kawan. gua okeh jer..

Raybond said...

huhu...
kira cam nak bgi nasihat gak la ek.. =)

JePh said...

tu la..kalau ikut terjemahan lagu tu,mmg sebenarnya nasihat. tapi betul atau tak,itu kita tak tau.. yang tau cuma penulis lirik dia je..

Selendang Merdeka said...

Mmg lolok punya lirik bnyk metafora.1 lg lagu xpdc tak nak jadi sohchai.Lirik s amin sahab pon best2 gak.

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.