Tuesday, October 26, 2010

Black Territory - 'This is black territory' CD.




Sedap jugak album Black Territory ni. Dah lama sebenarnya album ni wujud, tapi macam biasa la, gua last-last kopek baru beli. Kalau selalu turun gig, senang la beli. Jenis gua yang boleh kira berapa kali masuk gig ni, memang kena order je la dari band atau mana-mana distro.

Gua sebenarnya start minat band ni lepas lepak maispes diorang. dengar promo dalam website diorang, gua rasa sedap lagu-lagu diorang ni. Tapi itula, benda-benda underground ni bukan senang-senang nak dapat di pasaran. Lain la kalau lu cari Lady Gaga punya stuff, memang bersepah-sepah ada.

Tapi, benda ni ikut minat. Kalau lu tak minat, bersepah macam mana pun, takdenye lu pandang. kan?

Harga CD ni RM20. Stended la bagi band Malaysia. Pro-Printed tau. Bukan jenis main-main punya barang. Ada 2 keping gambar line up band. Lirik semua ada. Tak payah risau pasal benda-benda setan. Memang tak jumpa. Hardcore mana sembang pasal setan.

Dalam album ni ada 10 lagu termasuk dengan intro sama 1 akustik. Sound dalam album ni bagi gua mantap. Takde main-main. Ini macam la bagus. Gua yang dengar pun tumpang bangga sebab diorang ni sungguh-sungguh bikin album. Bunyi semua alat muzik seimbang. Dah macam band metal omputeh dah gayanya.

Konsep diorang dari apa yang gua dengar adalah Metalcore. Bukan Makyong crossover atau Zapincore. Jangan harap jumpa benda-benda tu dalam album ni.

Dari segi lirik, kebanyakan tentang ketidak puasan hati dalam banyak isu yang kalau di pendam, maka meranalah badan. Bila dah diluahkan dalam bentuk musik, maka terhasillah seni yang mampu dikongsi bersama-sama gua(sebab gua beli album ni, gua anggap diorang bercerita dekat gua la. hehehe~).Ada jugak lagu yang ditujukan buat arwah sahabat diorang dan rakan-rakan lain.

Muzik pulak memang sedap. Gua rasa line up band ni mesti dah lama pegang alat-alat muzik ni. Sebab gua dengar cara main memang mantap, ketat, dan padat. Pada drummer, bassist,gitarist sama vocalist, gua nak ucapkan terima kasih sebab bakat lu orang memang buat gua rasa berbaloi dengan RM20 yang gua laburkan.

Lagu-lagu yang menarik bagi gua adalah In Cries, Black Territory, It's So Hard dengan Into The Mirror (akustik). Yang ni kira terbaik la. Yang lain-lain kira sedap.

Kalau nak tau lebih lanjut pasal Black Territory, lu boleh cekidot maispes diorang dekat sini www.myspace.com/blackterritory atau try singgah sini: www.blackterritory.com


Ayuh burung puyuh!! (ayat gua cilok dari dalam inlay CD ni)



Makasey!

4 comments:

emak. bukan penari tiang said...

haippp!!! mengata lady gaga akuuuu!!

haiippp!!!!

Encik Jep said...

keh keh keh.

aku suka sebut. catchy ja bunyi dia..

segitujuh said...

metal sikat tepi ke bro?

Encik Jep said...

maksud lu sikat tepi tutup mata sebelah ka? tak la bro. hehe~

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.