Thursday, July 30, 2009

PISSCHRIST-'victims of faith' cd


hhmmm..hari ni mata aku agak x brape nk ok skit
sebab tak tido..mamai je rasa..pehh!!..mengantuk siak!
tapi nak tak nak kena berjaga gak..haha!..ok, kali ni aku nak sembang pasal satu lagi koleksi cd yang ada kat aku ni..PISSCHRIST bebeh!.ni salah satu band feberet aku woo..diorang ni dari australia k?..tapi vocalist dia berasal dari kl,malaysia..mr. yeap dia punya nama..dia study di australia then buat band skali..sambil menyelam minum tiger kata org-org tua..keh!keh!..kalau sapa-sapa kenal band grindcore mass separation dari kl,dia ni dulu vox+gitaris utk band tuu..tak kenal?..nasib laa..haha!.
pisschrist ni musik dia berelemenkan D-beat/crust/punk..sebenarnya cd ni asalnya record LP,diorang keluarkan kembali dlm bentuk cd.aku dapat cd ni pun dari mr. patt(disarament record)..dia ckp cd ni pun ade bape copy je kat dia..kiranya aku beruntung la dpt grap cd ni..haha!..


kandungan musik yang ada dlm cd ni spt berikut:

-punk is love
-destroy
-rise up
-victims of faith
-rip off
-bullshit media attack
-neverending nightmare
-same old shit
-left for dead
-fatal control
-deportation
-detention
-shortsighted//youth
-run for your life
-all out war

line up diorang pulak terdiri drpd:

-yeap (vox)
-james (bass)
-dave (gitar)
-tim (drum)


drpd tajuk lagu saja korang mesti dpt agak yg diorang ni mmg band yang bebetul political abis..
lirik diorang jugak byk berkisar ttg perang,ketidak adilan sistem,media pengampu..serba serbi
tentang politik..best!!..musikal plak mmg terbaik bagi aku..dan boleh dikatakan diorang ni antara band yang berjaya membawa sound D-beat dengan baik..aku memang suka gila dengan diorang ni..bass distort kaw-kaw..riffing gitar mmg berat/laju..drum mmg dum tak,dum tak,dum tak..pendek kata(panjang tak kata ape-ape) ni adalah salah satu band punk yang terbaik bagi aku..cuba cari nama ni,..dengar dan fahami perjuangan diorang..memang terbaik dalam class mereka..cd di datang kan secara pro printed lagi..sound memang jelas..tak rugi korang dengar..
percayalah!!..

diorang boleh dikenali di sini.

No comments:

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.