Tuesday, July 28, 2009

Mustard- 10/ injeksi untuk emosi ep 2009..


orait!!.kali ni aku saja nak review ep band
mustard ni..apa?..tak bole..aku nyer suka la nak review apa jenis musik pun..
aku suka aku ulas..korang tak suka nasib laa..
haha!!..blog aku ni bukan khas untuk metal/hardcore jelaa..apa-apa genre pun aku belasah..janji aku suka..
musik tu universal laa..ok?
soo..kita cerita bab ep ni..aku dapat ep ni pun melalui drummer band ni sendiri..soo..biasa laa..
org dah kasi kita terima..so kat sini aku nk berkongsi pengalaman aku mendengar ep ni kat semua..
band ni sebenarnya berasal dr Teluk Anson (Intan)
tapi sekarang ni base diorang semua kat kl..soo..band ibukota laa..haha!!..line up terdiri drpd:

Amman (vox & gitar)
War-D (bass)
P-Sang (tukang pukul)
Nad (keyboardist/violin)

Ep ni mengandungi 5 buah lagu..konsep mereka harmonic indie rock ok?
lagu-lagu tersebut adalah:


* Enigma Cinta
intro lagu agak futuristik skit..mcm alien baru mendarat kat bumi..pastu terus masuk lagu.
lagu sgt radio friendly dan cukup segala perasa pop dia..
sing-a-long pun boleh..lirik boleh di fahami dengan baik walaupun tiada lirik disertakan kat inlay cd..boleh layan lagu ni..

*Only wanna be with you
intro drumming lagu ni mengingatkan aku terhadap lagu ku bahagia-melly goeslow..intro jee..
masuk gitar semua bukan laa..pujian untuk vox yg bagi aku sedap suara dia..
solo gitar simple tapi kena dgn mood lagu..bagus!

*Cinta itu universal
dah macam lagu OAG-nowwhy 2 plak intro drum dia..haha!tapi bila masuk gitar terus bukan la wei...lagu ni very happy mood..bass line dalam lagu ni baru menonjol sikit..drum beat simple tapi
kena dgn mood lagu..ada solo gitar..memang best!

*How do i suppose to loving you
still nice dan catchy lagu nie..rasa cam duduk kat taman bunga sambil picit-picit jerawat batu di muka..haha!!mood lagu memang baik..

*Catur
intro cantek..melody lagu sedap..tak rugi aku dengar..

kesimpulan nya band ni dah boleh pegi ke tengah dah..tak yah dok kat tepi-tepi lagi..haha!.
cd pun pro printed+cover cd simple tapi still ok..apa-apa pun mmg x rugi dengar cd diorang ni..
cuba kontek diorang kat

www.myspace.com/mustardzone

edaran Eyedealworks music.

No comments:

Fakk Kopirait Kontrol.

Bebas di balun untuk semua.